cc-pl - Re: [Cc-pl] Propozycja nazw licencji

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: Justyna Hofmokl <justyna.hofmokl AT creativecommons.pl>
  • To: Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] Propozycja nazw licencji
  • Date: Mon, 11 Apr 2005 21:10:14 +0200

Sądzę, że powinniśmy jak zwykle poszukać złotego środka. W języku polskim trudno nam będzie znaleźć zgrabne, ktrótkie słowa, które oddadzą w pełni znaczenie amerykańskich nazw. Dlatego muszą to być określenia dłuższe i bardziej opisowe. Jestem jednak przeciwna bardzo długim, wyjaśniającym wyrażeniom (wzór francuski) bo to źle wygląda a i tak wszystkiego nie tłumaczy.
Proponuję żebyśmy jeszcze raz wrócili do naszej pierwotnej propozycji i skupili sie na udoskonaleniu tych nazw, które źle brzmią, czyli

Share Alike - Na Pierwotnych Warunkach / Bez Zmian Licencji
No Derivatives - Żadnych Zmian / Tylko rozpowszechnianie
(tu wydaje mi się, że wersja tylko rozpowszechnianie równiez nie oddaje przesłania licencji w pełni, chyba już lepsze byłoby
Bez utworów zależnych)

Pozostałe dwie, jak rozumiem są do przyjęcia.

Pozdrawiam,
Justyna