cc-pl - Re: [Cc-pl] Propozycja nazw licencji

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: Alek Tarkowski <alek.tarkowski AT creativecommons.pl>
  • To: cc-pl AT lists.ibiblio.org
  • Subject: Re: [Cc-pl] Propozycja nazw licencji
  • Date: Mon, 11 Apr 2005 14:20:02 +0200

Rafał Próchniak napisal:

>>Attribution - Należne Uznanie
>

> Hmm, "Należne uznanie"

Co rozumiesz przez "hmm"? - wydaje mi sie, ze dosyc dobrze oddaje istote sprawy, a do tego w dwoch slowach

> To trochę mylące - może "Bez zmian licencji"

Moze tak, a sympatycznosc nazw oryginalnych trudno bedzie utrzymac. Cenna lekcja jest przyjrzenie sie nazwom licencji w innych jezykach, nawet jesli sie ich prawie wcale nie zna. Francuzi 'share alike' zamienili na 'Partage des Conditions Initiales à l'Identique License" -

To takze uwaga do tego, co pisal wczesniej Marek Futrega. Dla mnie 'autorstwo', 'pierwotnosc' i 'niezmiennosc' staja sie zupelnie niejasne...

Inna sprawa, ze same nazwy nie maja *wszystkiego* tlumaczyc - ale dobrze, zeby przynajmniej czesci osob intuicyjnie kojarzyly sie prawidlowo

Alek Tarkowski
--
Koordynator
Creative Commons Polska / Poland