cc-pl - Re: [Cc-pl] p2p

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: "ILUSTRATOR-redakcja" <ilustrator-info AT o2.pl>
  • To: "'Creative Commons Polska'" <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] p2p
  • Date: Sun, 26 Nov 2006 11:07:18 +0100

Gdzie się kończą Twoje prawa do kontroli nad tym co ja zrobię z tym, co
od Ciebie nabyłem?
- a nabyłeś? :)
Nabyłeś - rób co chcesz. Nie nabyłeś...
Polimerek - kierujesz Wikipedią, ale nie kieruj moim portfelem i tym z czego
mam utrzymac dom.

Konflikt jest prosty
1. ja tworzę
2. ktoś to kupuje, daje kasę na zrobienie tego co ja wymyśliłem, płaci mi i
Ok., jestem zadowolony. Ale wiem, że dostanę więcej gdy on to sprzeda.
3. on to produkuje i wypuszcza
4. tysiące "miłośników mojej sztuki" pierwszego dnia krakuje płyty DVD lub
CD i wstawia moje coś do sieci.
5. producent dzwoni i mówi - nie zapłacimy więcej a poza tym koniec
współpracy, bo się płytka/film sprzedały w kilku egz. a resztę zdjęto z
sieci. Nie mamy na twój nowy produkt
6. efekt - jestem zły na zwolenników wolności, oj jestem zły... :)

Reasumując - podkreślam cały czas. Wymyślcie takie rozwiązania, by twórca
miał z czego żyć, a producent chciał to wydawać. I by jednocześnie można
było z pewnych rzeczy korzystać za darmo.
Ja jestem z wami i z CC, bo świat twórczości i praw do niej w dobie
Internetu musi się zmienić! Sam zaczynam pewne rzeczy wprowadzać na
licencjach CC, a moja twórczośc wisi w wielu miejscach netu [rysunki
satyryczne] ZA DARMO. Kolejne opłaty za ich wykorzystanie egzekwuję tylko od
wydawców gazet. On internautów nie :)
Pozdrowienia