cc-pl - Re: [Cc-pl] p2p

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: "Jakub Mrozowski" <phibro AT wp.pl>
  • To: Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] p2p
  • Date: Fri, 17 Nov 2006 00:30:19 +0100

> Nawet jeśli ktoś wcześniej to od ciebie kupił, a następnie
> podarował mi w prezencie? Owszem, korzystam bez zapłacenia ci, ale
> ktoś inny już ci zapłacił.

Przecież tego nikt nie podważa.

> Zarzuca się użytkownikom p2p "pozycję roszczeniową", czyli "nam się
> należy". To może teraz dla równowagi ja zarzucę twórcom pozycję
> roszczeniową, bo zamiast opłat za dzieło, żądają podatku od jego
> używania. Wieczystego.

?? O czym mówisz??

> Owszem, decydujesz o swoim dziele, ale do momentu gdy go sprzedasz.
> Dostajesz pieniądze więc czego chcesz jeszcze? Opłat za każde
> odsłuchanie?

Jeżeli umowa mówiła, że płacisz za każde odsłuchanie - to tak., albo
dostajesz utwór na określony okres - to w tym czasie możesz z niego
korzystać. Logiczne.

Jeżeli kupiłeś płytę z muzyką, to kupiłeś nośnik z utworami, nie dostajesz
żadnych praw autorskich majątkowych. Możesz z niego korzystać jak tylko
chcesz, ale pod warunkiem, że nie naruszasz tego, co ustawa gwarantuje innym
- czyli np. autorowi.

Do tego dochodzi, skoro niektórzy lobbują za
> wprowadzeniem DRMów.
> Ja nie chcę lizać cukierka przez papierek. Gdy kupuję lizaka,
> chcę mieć prawo zrobić z nim co mi się podoba, skoro już raz
> za niego zapłaciłem.

No i tak jest.

> Tak myślę, że w dzisiejszych czasach Jezus miałby ciężkie życie,
> gdyby piekarze i rybacy dowiedzieli się, że rozmnaża chleb i ryby :P ;)

A co oni mają do tego ??

> Już widzę jak wołają "okrada nas! naraża na straty! my robimy
> chleb i my decydujemy, komu wolno go jeść!" :P

Ich chleb tak ;) Jezus prowadziłby odrębną działalność gospodarczą ;)

K.

Champions On Ice - Olimpijscy mistrzowie tańca na lodzie!
Zobacz spektakularne widowisko - Kliknij:
http://klik.wp.pl/?adr=http%3A%2F%2Fadv.reklama.wp.pl%2Fas%2Fd33.html&sid=927