cc-pl - Re: [Cc-pl] p2p

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: SasQ <sasq1 AT go2.pl>
  • To: "Creative Commons Polska" <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] p2p
  • Date: Thu, 16 Nov 2006 18:58:39 +0100

Dnia 25-11-2006 o 18:29:47 ILUSTRATOR-redakcja <ilustrator-info AT o2.pl> napisał:

Jak coś wymyśliłem, wyprodukowałem i nadałem temu kształt, a nie
wyraziłem zgody na to byś korzystał z tego bez zapłacenia mi, to
robiąc to, okradasz mnie. Proste?

Nawet jeśli ktoś wcześniej to od ciebie kupił, a następnie
podarował mi w prezencie? Owszem, korzystam bez zapłacenia ci, ale
ktoś inny już ci zapłacił. A nie okradam, bo masz oryginał i nadal
możesz handlować kopiami z całą resztą świata.

Zarzuca się użytkownikom p2p "pozycję roszczeniową", czyli "nam się
należy". To może teraz dla równowagi ja zarzucę twórcom pozycję
roszczeniową, bo zamiast opłat za dzieło, żądają podatku od jego
używania. Wieczystego.

Owszem, decydujesz o swoim dziele, ale do momentu gdy go sprzedasz.
Dostajesz pieniądze więc czego chcesz jeszcze? Opłat za każde
odsłuchanie? Do tego dochodzi, skoro niektórzy lobbują za
wprowadzeniem DRMów.
Ja nie chcę lizać cukierka przez papierek. Gdy kupuję lizaka,
chcę mieć prawo zrobić z nim co mi się podoba, skoro już raz
za niego zapłaciłem.

Tak myślę, że w dzisiejszych czasach Jezus miałby ciężkie życie,
gdyby piekarze i rybacy dowiedzieli się, że rozmnaża chleb i ryby :P ;)
Już widzę jak wołają "okrada nas! naraża na straty! my robimy
chleb i my decydujemy, komu wolno go jeść!" :P

--
SasQ

Programowanie gier: http://www.wsi.edu.pl/~sistudem/
Świadome śnienie: http://ldmasta.w.interia.pl/