cc-pl - Re: [Cc-pl] tlumaczenie FC

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: Jan Winczorek <Jan.Winczorek AT aster.pl>
  • To: cc-pl AT lists.ibiblio.org
  • Subject: Re: [Cc-pl] tlumaczenie FC
  • Date: Sun, 10 Apr 2005 23:57:06 +0200

Dnia 10-04-2005, nie o godzinie 23:32 +0200, Rafał Próchniak napisał(a):

> To wciąż punkt wyjścia...

> No i tu mi się wydaje, że prawo amerykańskie różni się od polskiego
> ("Section 106(2) of the Copyright Act gives the owner of the original
> work the exclusive right to prepare a derivative work. This has been
> interpreted to mean that the unauthorized preparer of a derivative work
> cannot copyright even the original expression that he had added to that
> work". Landes, Posner, The Economic Structure of Intellectual Property
> Law, Belknap Press 2003, przypisy pominięte), choć ponieważ mamy zgodę
> [...]

No tak, Rafale, ale pomijając ornamenty, czy w/w nie sprowadza się do
tego, że musimy uzyskać zgodę/licencję/whatever od Lessiga na wydanie
*komercyjne* ? Poza wszystkim, problem z prawem amerykańskim chyba
trzeba by poprzez prawo międzynarodowe prywatne rozwiązywać, co
spowoduje jeszcze gorsze bagno niż mamy.

Z tą dorozumianą zgodą to też bym nie ryzykował - nie sądzę, żebyśmy się
spotkali z Lessigiem w sądzie, gdybyśmy po prostu pozwolili na druk, ale
pomyśl, jak będą rozwiązywać ten problem "przyszłe pokolenia", które z
pewnością zdążą się wielokrotnie pokłócić o licencje :-)
--
Jan Winczorek <Jan.Winczorek AT aster.pl>