cc-pl - Re: [Cc-pl] otwarty DRM

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: "Shot (Piotr Szotkowski)" <shot AT hot.pl>
  • To: Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] otwarty DRM
  • Date: Fri, 24 Mar 2006 07:47:28 +0100

Justyna Hofmokl:

> dwa tygodnie temu byłam na trzydniowej konferencji ATM'u dotyczącej
^^^^^^^^^^^^^^^^^
> tzw. "konwergencji" mediów i szczególnie tematów związanych
> z contentem. Wybacz, ale po rozlicznych prezentacjach gigantów rynku
^^^^^^^^^^^^^^
> teleinformatycznego nie wierzę, że uda się zrobić świat bez DRM'ów.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Tydzień temu była konwencja PiS-u, podejrzewam, że
uczestnicy też wyszli z przekonaniem, że układ jest wszędzie.

> Idą na to takie pieniądze i lobbing, że moim zdaniem musimy zacząć
> przyjmować do wiadomości fakt, że te systemy zostaną wprowadzone
> i będą się rozwijać.

No i...? Windows też się rozwijają, mają na rynku niemalże monopol,
a mimo to ich nie używam, bo jak dla mnie nie nadają się do codziennej
pracy.

> Dlatego proponuję nie skreślać od razu inicjatyw choć trochę
> wyłamujących te drzwi, które właśnie zatrzaskują się na naszych
> oczach. Dla dobra 'wolnej kultury.'

Niepokoją mnie te cudzysłowy, tudzież -
w tym kontekście pasują aż za bardzo.

-- Shot
--
Belief in the supernatural reflects a failure
of the imagination. -- Edward Abbey