cc-pl - Re: [Cc-pl] raport ze zjazdu CC

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: Krzysztof Siewicz <siewi AT interia.pl>
  • To: Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] raport ze zjazdu CC
  • Date: Sun, 17 Jul 2005 13:04:20 +0200

ERRATA!

Dnia 17-07-2005, nie o godzinie 11:53 +0200, Krzysztof Siewicz
napisał(a):
> [...]
> wtedy też możliwe jest przecież skontaktowanie się z twórcą oryginału i
> zwrócenie mu uwagi na błędy, zasugerowanie dodatkowej funkcjonalności,
> wraz z przesłaniem proponowanych zmian w kodzie. Podobnie przecież
> zwracasz się do autora utworu w obcym języku, gdy chcesz np. wystawić go
> na scenie lub przetłumaczyć. Brak parametru ND nie oznacza, że żadne
^^^^^^^^^^^^^^^^^
> opracowania nie mogą powstać, a tylko to, że kontrolę nad ich
> wykorzystaniem i rozpowszechnianiem zachowuje twórca oryginału.

Oczywiście chciałem napisać "*Parametr ND* nie oznacza, że żadne
opracowania nie mogą powstać, a tylko to, że kontrolę nad ich
wykorzystaniem i rozpowszechnianiem zachowuje twórca oryginału".

Trochę się w związku z tym zrobił mętlik...

Jeszcze raz:
1. stand domyślny (prawo autorskie): autor opracowania musi negocjować z
autorem oryginału
2. licencja CC (bez ND): autor opracowania ma pełną swobodę
wykorzystania opracowania (ale jak wykazuje praktyka i tak negocjuje,
uzgadnia, itp., pomimo braku obowiązku prawnego)
3. licencja CC-ND: autor opracowania musi negocjować z autorem oryginału

Wszystko już jasne? :)

Krzysiek

Startuj z INTERIA.PL! >>> http://link.interia.pl/f186c