cc-pl - Re: [Cc-pl] p2p

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: "Jakub Mrozowski" <phibro AT wp.pl>
  • To: Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] p2p
  • Date: Thu, 16 Nov 2006 11:31:58 +0100

> Swego czasu wdałem się tu w dość zaognioną dyskusję z W. Kotwicą na
> temat zasadności korzystania z pojęcia "własność intelektualna". Nadal
> twierdzę, że prawnicy mogą korzystać z tego pojęcia bez zagrożenia, bo
> zdają sobie sprawę, że mówią o czymś, czego nie ma - a chodzi raczej o
> krótkie sformułowanie na ogromnie dużo przedmiotów i problemów.

Własność intelektualna odnosi się do szeroko rozumianych dóbr niematerialnych
- stąd takie pojęcie. Podziały i zakresy tego pojęcia są dość oczywiste -
choć rzeczywiście czasem mieszane.

> Wobec tego sugerowałbym zrezygnowanie z tego pojęcia na tej liście. Tym
> bardziej, że rozmawiamy tu głównie o prawie autorskim, więc nie musimy
> wprowadzać nazwy, która obejmuje więcej, a w dodatku - dla nieprawnika -
> w sposób sugerujący np., że chodzi o prawo identyczne do prawa własności
> rzeczy materialnych.

Nie lepiej więc wskazać, że nie jest to prawo identyczne do prawa własności
rzeczy materialnych (chociaż do niego się odnoszące) ? A swoją drogą
ustawodawca świadomie wprowadza właśnie pojęcie "własności".

pzdr.
Kuba

WROCŁAWSKIE TARGI PRACY! Największe Targi Pracy w Polsce, ponad 150
firm, tysiące ofert pracy - Wrocław 22.11.2006 Hala Ludowa - Zobacz:
http://klik.wp.pl/?adr=http%3A%2F%2Fadv.reklama.wp.pl%2Fas%2Fd36.html&sid=935