cc-pl - Re: [Cc-pl] p2p

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: Krzysztof Siewicz <siewi AT interia.pl>
  • To: Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] p2p
  • Date: 16 Nov 2006 10:02:19 +0100

Witam!

> 2. Na własny użytek _nie możesz_ sobie ściągnąc kompletnego filmu

Ośmielam się sprzeciwić. Na użytek prywatny można korzystać z już
rozpowszechnionego utworu _W CAŁOŚCI_ i to jeszcze nieodpłatnie. Mało tego -
zakres dozwolonego użytku prywatnego obejmuje nie tylko pojedyncze osoby, ale
także osoby pozostające z nimi "w związku osobistym".

Przede wszystkim sformułowanie "zarzuty pod adresem sieci p2p" jest
nieporozumieniem, tak jak "zarzuty pod adresem broni palnej".

Poza tym, o ile mi wiadomo są różne implementacje sieci p2p i każda może
wywoływać różne skutki prawne.

Możemy mówić o zarzutach w konkretnej sprawie wobec konkretnej osoby - wtedy
wiadomo, czy dana osoba korzystała z utworu w ramach dozwolonego użytku, czy
też rozpowszechniała go nie mając licencji. W takiej sytuacji możesz uzyskać
odpowiedź na swoje pytanie "jak to jest z [tą konkretną] siecią p2p
[wykorzystaną w taki a taki sposób przez tego a tego]".

In abstracto nie ulega natomiast wątpliwości, że brak korzyści ekonomicznej
nie jest ani koniecznym, ani wystarczającym warunkiem zaistnienia dozwolonego
użytku.

Pozdrawiam,
Krzysiek

Dotknij mnie! >>> http://link.interia.pl/f19ca