cc-pl - Re: [Cc-pl] p2p

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: Paweł Wizimirski <wizi AT 9lives.pl>
  • To: cc-pl AT lists.ibiblio.org
  • Subject: Re: [Cc-pl] p2p
  • Date: Thu, 16 Nov 2006 17:31:21 +0100

Po przeczytaniu dzisiejszej serii maili ręce mi opadły... Po pierwsze - jako muzyk/twórca itd. nie rozumiem podejścia niektórych osób, że im się "należy" (tak brzmią te wypowiedzi) obejrzeć film, czy posłuchać muzyki (czyli ściągnąć) bo to ich prawo, a jesli autor mówi wyraźnie NIE to się nie liczy, bo "własność intelektualna" to abstrakt, którego nie rozumieją... P2P dla mnie nie jest siedliskiem zła i demonicznych pirackich sił nielegalnych plików, ale - odważę się na szacunek - dla 90% ich użytkowników to narzędzie do łamania autorskich praw majątkowych.

A zupełnie z innej beczki - jak się mają licencje CC do organizacja zbiorowego zarządzania prawami autorskimi i pokrewnymi (chodzi mi dokładnie o ZAIKS i STOART) - dokładnie chodzi o licencje Uznanie Autorstwa-Uzycie Niekomercyjne-Bez utworów Zaleznych. Jeżeli utwór zostanie objęty ochroną ZAIKS, czy wolno go zupełnie legalnie opublikować na licencji CC? Ciekaw jestem waszej opinii.. Bo pięć osób w ZAIKS udzieliły mi informacji... każda mówiła zupełnie co innego.

pozdrawiam
Paweł