cc-pl - Re: [Cc-pl] (brak tematu)

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: minus <minus AT free.art.pl>
  • To: cezos <cezos AT tutaj.com.pl>
  • Cc: Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] (brak tematu)
  • Date: Sat, 07 Jan 2006 16:48:38 +0100

cezos wrote:

> Nie pisz z uporem maniaka o swoim hobby (DRM), bo nie w tym teraz
> rzecz. Rozmawiamy o janosikowym podatku za wolność. Zostaw sobie DRM-y
> na później, a teraz przejrzyj na oczy i zrozum, że cokolwiek zostanie
> z tą ustawą zdecydowane BEZ NAS narazi nas na śmieszność i całkowitą
> utratę wiarygodności. Powinniśmy jak najszybciej przedstawić RZĄDOWI
> swoje wspólne (CC-Polska) stanowisko w tej sprawie.

Powtorze raz jeszcze: na wojne z ZAIKS-em mozemy isc w dowolnym momencie. SKubikowski mowi w wywiadzie, ze p2p trzeba zalegalizowac. Ja sie z tym zgadzam. Kompromis polegajacy na tym, ze oplacone to jest niewlekim podatkiem na rzecz org zbior zarz prawami autorskimi uwazam za rozsadny. Jesli ma byc tak jak w propozycji, czyli podatek jest a legalizacji nie - to bedziemy atakowac, ale zanim zaatakujemy sprobujmy sie z nimi dogadac.
Propozycja Krzysztofa jest dopiero niebezpieczna: wprowadzenie kontroli nad obiegiem informacji spowoduje ze nie bedziemy mieli ani legalizacji p2p, ani dozwolonego uyztku (bo bedzie kontrolowany technoogicznie) _i_ podatek na zecz ZAIKS. Zobaczycie
Lipszyc