cc-pl - Re: [Cc-pl] (brak tematu)

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: minus <minus AT free.art.pl>
  • To: Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] (brak tematu)
  • Date: Sat, 07 Jan 2006 19:24:58 +0100

Krzysztof Siewicz wrote:
Opłaty już w prawie autorskim funkcjonujące, na których ma być wzorowana opłata rekompensacyjna NICZEGO NIE LEGALIZUJĄ.

WIEM.
Dlatego nasze stanowisko powinno byc wyraznie zaakcentowane: zgadzamy sie ze Skubikowskim, ze legalizacja p2p jest konieczna (MOWIL O TYM W WYWIADZIE), ale sama propozycja jest zla bo WBREW temu co mowil nie legalizuje p2p. I prosimy o poprawienie propozycji tak, by legalizowala p2p. I WSPOLPRACUJEmy z nimi przy przygotowaniu tej propozycji, ALE NIE wystepujemy z konkurencyjna propozycja.
W ten sposob mozemy sprobowac wygrac cos, czego samym atakiem nigdy nie osiagniemy, tzn. legalizacji niekoemrcyjnej wymiany dobrami kultury. To da sie zrobic tylko przy wspacriu ZAIKS-u, bo ustawia nas po tej samej stronie barykady co wszystkich tworcow. Moim zdaniem warto sprobowac.

Ale "w Internecie" nie ma potrzeby wrzucania wszystkiego do wspólnego worka i następnie zastanawiania się ile komu się należy. Technologia daje możliwość sprawdzenia kto robi ile kopii, a nawet negocjacji konkretnej ceny za tę kopię z konkretnym uprawnionym.

...a przy koazji likwidujemy dozwolony uzytek i wprowadzamy tortalny monitoring moich zaintersowan, lektur i konsumenckich przyzwyczajen. Uwazam to za bardzo zly pomysl.

Jarek pisze chyba o legalizacji w sensie dozwolenia na rozpowszechnianie w p2p.

Tak.

Nie wydaje mi się, żeby OZZ poparły takie rozumienie legalizacji

Moim zdaniem trzeba sprobowac. Male szanse powodzenia, ale jak nie sprobujemy teraz to nie bedziemy mieli drugiej szansy. Na wojne jeszcze zdazymy pojsc, wierzcie mi.
Przyznasz, ze to cel bardziej smialy niz twoje wprowadzenie totalnego systemu DRM?

- jak rozumiem Skubikowskiego godzi się on po prostu na samo ściąganie, ale nie zrzeka się prawa do występowania z roszczeniami przeciwko rozpowszechniającym (co zresztą rozumiem i popieram).

A ja nie. Jestem za calkowita legalizacja niekomercyjnego rozpowszechniania. Moze sie udac, bo haslo "legalizacja p2p jest nieuchronna, pytanie kiedy i jak to zrobimy" jest juz niezle zakorzenione. Musimy sie tego trzymac.

Wiem, dużo słów, ale nie mam czasu, żeby pisać krócej.

:-))))

pozdr
Lipszyc