cc-rs - Re: CC Serbia Debata o drugom nacrtu nacionalne CC licence BY NC SA 3.0 14 - 21.11.07.

cc-rs AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Serbia

  • From: Nena Antic <advocat_studio AT yahoo.com>
  • To: Creative Commons Serbia <cc-rs AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: CC Serbia Debata o drugom nacrtu nacionalne CC licence BY NC SA 3.0 14 - 21.11.07.
  • Date: Mon, 19 Nov 2007 18:55:01 -0800 (PST)

Licenca je pravnoobavezujuci akt, ugovor, koji mora da sadrzi odgovarajuce pravne elemente, radi obezbedjenja njegove primene u praksi. U zakonu i sudskoj  praksi Srbije  ne postoji  stvaralacki, stvaralacko zajednicki, zajednicko stvaralacki ili kreativni ugovor, ali postoji ugovor o licenci, sto je srpskoj Licenci naznaceno - Ugovor o licenci (Licenca) http://mirrors.creativecommons.org/international/rs/translated-license.pdf. , kao
i u povratnom prevodu Licence na engleski License Agreement (License) http://mirrors.creativecommons.org/international/rs/english-license.pdf

Creative Commons se ne prevodi i nalazi se u preambuli i napomenama svake nacionalne Licence:
francuske, http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.0/de/legalcode , grcke, http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/gr/legalcode ,
nemacke, http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.0/de/legalcode ,
a i slovenacke http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/si/legalcode .

Slovenacke licence su identifikovane kao CC licence ili licence, a ne kao UG licence, http://creativecommons.si/node/26 , jer se prevod prvenstveno odnosi na pokret Creative Commons.

Skracenice BY, NC, SA...se prevode punim nazivom:
BY - Autorstvo, NC - Nekomercijalno, SA - Deliti pod istim uslovima

U informativnom i promotivnom propratnom materijalu, van oficijalnog teksta Licence, mozemo da navedemo  sve predloge prevoda Creative Commons.

Nena

Nikola Smolenski <smolensk AT eunet.yu> wrote:
On Sunday 18 November 2007 21:47, biro iz beograda wrote:
> Moje pitanje je da li bi mozda bilo korisno da se u dokumetu navede
> predlog prevoda samog termina Creative Commons na srpski jezik (npr. u
> vidu jedne fusnote?)

Slazem se, verovatno ne bi bilo prikladno u samom dokumentu, ali bi trebalo da
bude u propratnom materijalu. Takodje i predlozi prevoda skracenica
(PD/CC/BY/SA/NC/ND - ima li jos?)

Stvaralackozajednisna licenca? :)