cc-rs - Re: CC Serbia Debata o drugom nacrtu nacionalne CC licence BY NC SA 3.0 14 - 21.11.07.

cc-rs AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Serbia

  • From: "biro iz beograda" <biroizbeograda AT gmail.com>
  • To: "Creative Commons Serbia" <cc-rs AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: CC Serbia Debata o drugom nacrtu nacionalne CC licence BY NC SA 3.0 14 - 21.11.07.
  • Date: Sun, 18 Nov 2007 21:47:12 +0100

Pozdrav!
Super je da je krenula debata za 3.0,

Moje pitanje je da li bi mozda bilo korisno da se u dokumetu navede
predlog prevoda samog termina Creative Commons na srpski jezik (npr. u
vidu jedne fusnote)?

Slovenci su Creative Commons preveli kao Ustvarjalna gmajna*
oni navode na sajtu cc.si da je:
* gmájna - 1. neobdelan, na redko porasel svet, navadno skupna last
vaščanov: onkraj potoka se širi prostrana gmajna; občinska, vaška
gmajna 2. zastar. skupnost, skupina: trška gmajna je imela shod /
ekspr. uboga gmajna izkoriščano, zatirano ljudstvo (SSKJ)
(Na nemackom je npr Gemeinde-zajednica, tako da to verovatno ima veze
sa Slovenackim i obrnuto...)

Mi smo u nekim razgovorima i razmisljanjima naveli par prevoda na
srpski jezik i Milos Rancic iz Vikimedije i ja smo imali predloge:
'stvaralacko zajednistvo' ili 'kreativno zajednistvo' ili 'Licenca
stvaralacko zajednistvo', ma koliko to dugacko zvuci...:-)

Mislim da ne bi bilo lose da se pomene to u dokumentu kao moguci
prevod a da se naravno ostane na Creative Commons kao nepromenjivom i
globalno prepoznatljivom resenju.

Pozdrav svima!
Vladan Jeremic

Biro Beograd