cc-pl - Re: [Cc-pl] wawel zabrania robic zdjec

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: Michał Basiński <mbasinski AT wp.pl>
  • To: "'Creative Commons Polska'" <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] wawel zabrania robic zdjec
  • Date: Tue, 24 Jul 2007 16:05:17 +0200

>Znaczy co? Wyparowały?

>Pozdrawiam,
>KS

Wydaje mi się, że w ten nieszczęśliwy sposób członek władz muzeum wskazał
na art. 25 a ust 2 zd 2 ustawy o muzeach - w kontekście dalszej terści
pozwalam sobie zacytować

"2. Muzeum może pobierać opłaty za udostępnianie wizerunków muzealiów z
wykorzystaniem informatycznych nośników danych. Bezpośredni dostęp do
wizerunków muzealiów drogą elektroniczną jest bezpłatny."

Czym jest, Waszym zdaniem wizerunek w rozumieniu tej konkretnej regulacji???
Czy w zdaniu 2 chodzi o transmisję on line, realizowaną jak widoki ze stoków
alpejskich w zimie, czy też jest tu mowa o prezentacji np. zdjęć czy grafik?
Jeżeli możemy pod prezentację wizerunku podciągnąć także zamieszczenie
zdjęć, to gdzie jest tutaj miejsce dla ochrony praw autorskich?
Czy można powiedzieć, że muzeum musi być podmiotem uprawnionym z tytułu
autorskich praw majątkowych, by prezentować w ten sposób wizerunek "za
darmo" w Internecie?
Pozdrawiam
Michał