cc-pl - [Cc-pl] Wawel

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: <czuchaj AT wp.pl>
  • To: <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: [Cc-pl] Wawel
  • Date: Tue, 24 Jul 2007 17:20:27 +0200

Witam wszystkich,

A ja określiłby decyzję Dyrekcji jako co najmniej nietrafną po względem
etycznym i bezpodstawną pod względem prawnym.

Dyrekcja Zamku nie ma żadnego prawa do dysponowania "wizerunkiem" Zamku,
gdyż nie ma takiego dobra.
Również wątpliwa jest teza o znakach towarowych - odkąd to muzeum narodowe
jest przedsiębiorcą? Zresztą gdyby sprawdzić te znaki w bazie zapewne
okazałoby się że nie ma takich (z tego co pamiętam Wawel nie ma znaków -
kiedyś sprawdzałem). Przytoczony przepis z ustawy o muzeach również nie
statuuje wyłączności w dysponowaniu "wizerunkiem" zabytku dla tego kto nim
dysponuje. Ów dysponent może co najwyżej schować go na zapleczu przed
wzrokiem ciekawskich.

Proponuje przeprowadzenie dalszych negocjacji z Panem Dyrektorem, bo cała ta
sprawa wydaje mi się próbą ochrony interesów "wawelskich" fotografów,
jedynych słusznych i uznanych w Krakowie.

Pozdrawiam
Darek Czuchaj