cc-pl - Re: [Cc-pl] wawel zabrania robic zdjec

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: "Piotr Barczak" <piotr AT barczak.pl>
  • To: Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] wawel zabrania robic zdjec
  • Date: Tue, 24 Jul 2007 13:59:12 +0200

Dozwolony użytek nie ma tutaj nic do rzeczy. Taki przypadek nie spełnia
bowiem przesłanek ani prywatnego, ani publicznego użytku. Przede wszystkim
dlatego, że w większości dotyczy utworów, do których prawa majątkowe już
wygasły.

Uprawnienie muzeów do pobierania opłat za fotografowanie wynika natomiast z
ustawy o muzeach:

Art. 25. 1. Muzeum może pobierać opłaty za przygotowanie i udostępnianie
zbiorów w celu kopiowania muzealiów albo sporządzania reprodukcji lub
fotografii, a także za wypożyczenie do ekspozycji muzealiów znajdujących się
w jego posiadaniu.

pb