cc-pl - Re: [Cc-pl] wawel zabrania robic zdjec

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: "Tomasz Ganicz" <polimerek AT gmail.com>
  • To: "Creative Commons Polska" <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] wawel zabrania robic zdjec
  • Date: Tue, 24 Jul 2007 13:42:23 +0200

24-07-07, Alek Tarkowski <alek AT creativecommons.pl> napisał(a):
Dostalem od Marcina Wilkowskiego ciekawa informacje o dyrekcji zamku na
Wawelu, ktora uniemozliwila wikipedystom fotografowanie obiektu. Marcin zadal
pytanie, na ktore byc moze ktos z Was zna odpowiedz:

Czy zakaz fotografowania architektonicznych dóbr kultury, które są
dziedzictwem narodowym i należą do wszystkich, ma jakieś prawne
uwarunkowania? Czy oznacza to, że zwykły turysta nie może sobie zrobić
zdjęcia Wawelu?

Ja wtedy z Jadwigą to próbowałem załatwić i miałem podobne wątpliwości
czy oni w ogóle postępują legalnie - jednak w paru innych miejscach
mieliśmy podobne reakcje. (Np:w Wilanowie ostatnio). O ile jestem w
stanie zrozumieć zakaz fotografowania wnętrz - który może być
uzasadniony tym, że flash niszczy zbiory - to jednak zakaz
fotografowania murów wydaje mi się do dzisiaj pozbawiony podstaw
prawnych.Btw. sprawdzając np: rejestrację znaku towarowego "Wawel"
można się przekonać, że owszem taki znak jest zarejestrowany na firmę
produkującą słodycze :-) Pisaliśmy potem jeszcze pismo do Wawelu o
uzasadnienie prawne zakazu - ale zbyli nas milczeniem.

--
Tomek "Polimerek" Ganicz
http://www.poli.toya.net.pl