cc-pl - Re: [Cc-pl] wawel zabrania robic zdjec

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: Adam Przybyla <adam AT ertel.com.pl>
  • To: Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] wawel zabrania robic zdjec
  • Date: Wed, 25 Jul 2007 11:04:15 +0200

On Tue, Jul 24, 2007 at 03:00:36PM +0200, Piotr Barczak wrote:

> Oczywiście dostrzegam nędzę jakościową istniejącej regulacji, skutkującą
> możliwością zastosowania zaproponowanej interpretacji. Dostrzegam również
> możliwość przewrotnej interpretacji, że skoro ekspozycja muzealiów pozwala
> na sporządzenie fotografii, to znaczy, że muzeum przygotowało i udostępniło
> je w celu fotografowania. Mogło przecież umieścić je w warunkach
> uniemożliwiających fotografowanie.
>
> Niezależnie jednak, którą argumentację uznamy za właściwą, ewentualny spór
> toczył się będzie w trybie administracyjnym, co znacząco oddala perspektywę
> [...]
... mozemy zalozyc ze ustawodawca nie zabronil robienia fotografii na
poczet udostepnienia
publicznego, a co nie jest zabronione jest dozwolone w swietle kazdego,
logicznego prawa ;-)
Zastanawia mnie tez, czy nie mozna by tego podciagnac pod dzialanosc naukowa,
hmmm, zwroccie
uwage, jak daleko mozna taka interpretacje stosowac np. w przypadku
czasopisam Angora.
Z powazaniem
Adam Przybyla