cc-pl - Re: [Cc-pl] (brak tematu)

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: piotr.wasilewski AT autograf.pl
  • To: Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] (brak tematu)
  • Date: Wed, 18 Jul 2007 11:53:07 +0200

dorzuce jeszcze orzecznie SN z 14 wrzesnia 2005 (III CK 124/05, Biuletyn SN 2005/12/8):

"Przepis art. 41 ust. 2 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jedn.: Dz. U. z 2000 r. Nr 80, poz. 904 ze zm.) nie stoi na przeszkodzie stosowaniu przy wykładni umów o przeniesienie autorskich praw majątkowych oraz umów licencyjnych dla ustalenia objętych nimi pól eksploatacji reguł interpretacyjnych określonych w art. 65 k.c."

Z dalszego uzasadnienia wynika jasno, ze 65 kc nie ma sluzyc dopisywaniu, czy tez "odkrywaniu" pol eksploatacji, o ktorych nie zajaknela sie umowa. Mozna jednak juz wymienione pola eksploatacji uscislic, dookreslic. Wydaje mi sie, ze mimo wszystko daloby sie obronic skutecznosc tego niefortunnego zapisu cytowanej gdzies tam wczesniej umowy i dojsc do takiego jej rozumienia, ktore bylo objete zgodnym zamiarem stron.

PW