cc-pl - Re: [Cc-pl] Teksty-?meksty

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: cezos <cezos AT tutaj.com.pl>
  • To: Marek Futrega <futrega AT mimuw.edu.pl>
  • Cc: Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] Teksty-?meksty
  • Date: Wed, 9 Nov 2005 08:29:49 +0100

Hello Marek,

> Wykladami dla garstek osob, plakatami w pieciu pubach itp. wiele sie raczej
> nie
> zdziala.

> M.

I tu moim zdaniem docieramy do sedna. NUDNY, AKADEMICKI system
podejścia do kwestii CC się nie sprawdza. Trzeba akcji!
Z tego co wiem ( a podawałem już na tym forum choćby przykład Słowenii
) gdzie indziej nie ma problemu ani z mnogością pomysłów, czy (co
ważniejsze) realizacji; nie ma problemów z pozyskaniem pieniędzy.
My od paru lat jesteśmy BEZ GROSZA. Przykro mi to pisać, ale trzeba
mieć wyjątkowego PECHA, żeby tak było.
Co przeciętny polak wie o CC? NIC. Wie paru ludzi z branży muzycznej,
bo od roku robie w niej dym na ten temat (i Lipszyc i paru innych robi).
Wiedzą, bo za własne pieniądze i poświęcając własny czas stworzyłem
Creative Collective, który w samym październiku odwiedziło 6000 osób,
z 70 krajów, co jak na serwis wysoce specjalistyczny (zrzeszający
twórców muzyki elektronicznej) jest wynikiem raczej nie najgorszym.
Serwis ten godnie reprezentuje CC POLSKA na świecie.
Ale wkrótce będę musiał Creative Collective po prostu zamknąć, bo nie
mam już na niego ani czasu, ani pieniędzy. Jako osoba prywatna nie mam
nawet szansy o nie zawalczyć, bo sami doskonale wiecie jak wygląda
pozyskiwanie funduszy w Polsce. Musiałbym założyć fundację, ale po co,
skoro mamy CC POLSKA. I tu koło się zamyka, bo CC POLSKA NIE POTRAFI
pozyskać żadnych pieniędzy nawet mając ku temu wszelkie predyspozycje
formalno-prawne.
(Udało mi się pozyskać około 1.300 $ od sponsorów na nagrody - ale te poszły
po
prostu w ludzi :)
I DUPA. I tak skończą się wszelkie plany oraz inicjatywy, BO BEZ KASY
to można sobie co najwyżej siedzieć na progu i strugać wierzbowe fujarki.

--
Best regards,
cezos mailto:cezos AT tutaj.com.pl