cc-pl - Re: [Cc-pl] Blokowanie reklam - sprzeciw wobec komercji czy naruszenie praw twórcy serwisu

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: "Shot (Piotr Szotkowski)" <shot AT hot.pl>
  • To: Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] Blokowanie reklam - sprzeciw wobec komercji czy naruszenie praw twórcy serwisu
  • Date: Mon, 27 Aug 2007 15:37:54 +0200

Piotr Barczak:

> Spróbujmy jednak wyobrazić sobie konkretną sytuację. Choćby serwis
> poświęcony Ameryce Południowej, którego twórca utrzymuje się z reklam
> biur podróży. Dzięki nim ma pieniądze na podróże i rozwijanie serwisu.
> Jeśli wielu użytkowników skorzysta z możliwości blokowania, jego
> wpływy mogą okazać się niewystarczające. W efekcie będzie on zmuszony
> do oferowania produktu gorszej jakości (będzie musiał "sprzedawać
> treść" lub zarabiać w inny sposób niż ślęczenie w bibliotekach lub
> podróże po Andach).

Jeśli będzie popyt na produkt lepszej jakości, to ludzie
będą za niego chętnie płacić (pięniędzmi/czasem/czymkolwiek)
– czyli tak, „wolny rynek wyreguluje”.

> Ale z drugiej strony chyba zależy nam, żeby potencjalni odbiorcy
> mieli możliwie szeroki dostęp do najwyższej jakości treści

Zależy nam? Mi zależy, żeby potencjalni odbiorcy mieli dostęp do tego,
na co mają ochotę. Jak będą chcili mieć dostęp do wysokiej jakości
treści o Ameryce Południowej, to chętnie komuś zapłacą.

> Utrudnianie prowadzenia działalności w sieci prowadzi
> więc w rezultacie do ograniczenia dostępu do treści.

Zróbmy taki ZAIKS-owy podatek: w cenie łącza 10 zł miesięcznie na
twórców serwisów WWW. Inaczej ograniczamy prowadzenie działalności
w Sieci, bo ludzie muszą sami kombinować, jak zarabiać na swoich
produkcjach – i to tak, żeby ktoś jeszcze chciał to czytać…

> Chodzi o to, że w sieci nie można dokonywać oceny mając
> na uwadze wyłącznie wielkie koncerny, czy top 10 portali.

Ależ nikt Ci nie każe ograniczać się do top 10 portali. Z moich
doświadczeń na każdy sensowny temat są już strony z wysokiej jakości
treścią tworzoną przez użytkowników.

-- Shot (sygnaturka losowa, serio serio)
--
Faktem jest, że linki na Onecie przyciągają, bo jak widzę "Premier
zamordowany" to zawsze kliknę, żeby się przekonać, że chodziło