cc-pl - Re: [Cc-pl] Blokowanie reklam - sprzeciw wobec komercji czy naruszenie praw tw ó rcy serwisu

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: "Shot (Piotr Szotkowski)" <shot AT hot.pl>
  • To: Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] Blokowanie reklam - sprzeciw wobec komercji czy naruszenie praw tw ó rcy serwisu
  • Date: Mon, 27 Aug 2007 15:59:31 +0200

Wlodek Kierus:

> a gdyby tak zmodyfikowac wtyczki blokujace
> reklamy, zeby w tle nabijaly licznik reklamodawcy?

No to by było dość mało etyczne. Jawnie kłamiesz
reklamodawcy, że oglądasz, choć nie oglądasz.

> Wtedy i internauta by sie nie wkurzal ze mu sie strona laduje minute
> zamiast 5 sek. a i autor serwisu mialby pieniadze od reklamodawcy...

Wydawało mi się, że teraz płacą raczej za
kliknięciach w reklamy niż za wyświetlenia.

> to troche tak jak z braniem ulotek od ulicznych rozdawaczy - wiele
> ludzi bierze tylko po to zeby zaraz je wyrzucic bez czytania, ale maja
> swiadomosc ze daja zarobic rozdawaczom...

Ja zwykle jednoznacznie odmawiam wzięcia. Primo, szkoda środowiska;
secundo, im mniej ludzi będzie brało, tym mniej opłacalne to będzie
dla rozdających i może wreszcie kiedyś znikną. Rozdawanie ulotek to
zwykłe spamowanie (z drugiej strony – moje podejście to, mujborze,
blokowanie reklam!).

-- Shot
--
Rozum mówi nie pij, ale silna wola zwycięża. -- Muczachan