cc-pl - Re: [Cc-pl] Blokowanie reklam - sprzeciw wobec komercji czy naruszenie praw twórcy serwisu

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: Wojciech Kotwica <wkotwica AT post.pl>
  • To: Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] Blokowanie reklam - sprzeciw wobec komercji czy naruszenie praw twórcy serwisu
  • Date: Mon, 27 Aug 2007 14:10:39 +0200

Przełączanie kanałów można porównać z omijaniem stron
> z reklamami, ale nie ze zmienianiem layout'u, co jest
> skutkiem korzystania ze skryptów.

W ramach dozwolonego prywatnego użytku mam prawo z rozpowszechnionym
utworem robić co mi się żywnie podoba. Nie tylko zmieniać układ
strony WWW, automatycznie lub ręcznie, ale całkowicie, absolutnie
dowolnie modyfikować treść.

Do tego dochodzi poruszony w artykule problem moralno-ekonomiczny.
> Prawdą jest, że blokowanie reklam odbiera część dochodów autorom
> i psuje model biznesowy, na którym opiera się działanie takich serwisów.

Ojejku! A ja kiedy w telewizji reklamy lecą, wyłączam dźwięk!
Zmieniam więc "layout" reklamy. Jak można było dopuścić
do produkowania pilotów, które mają przycisk "MUTE"?!?
To też problem MORALNO-ekonomiczny, prawda?

> Skutkiem może więc być w praktyce ograniczenie dostępu
> do wiedzy.

Ciekawe, ileż to stacji telewizyjnych splajtowało, bo widzowie
podczas nadawania przez nie reklam wychodzili do ubikacji?

Na tej grupie wielokrotnie podkreślano potrzebę stworzenia
> modeli biznesowych adekwatnych do obecnych form dystrybucji
> twórczości. Pytanie, czy używanie skryptów blokujących
> nie paraliżuje tych prób.

Pytanie, czy ktoś, kto nie potrafi się do rynku dostosować,
nie powinien przestać próbować swoich sił w biznesie, zamiast
próbować *wymuszać* na klientach coś, czego nie akceptują.

PS. Bardzo proszę sensownie cytować. Albo wcale.

--
HQ