cc-pl - Re: [Cc-pl] [Inne] Licencja w usa

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: Krzysztof Siewicz <siewi AT interia.pl>
  • To: Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] [Inne] Licencja w usa
  • Date: 25 Jan 2010 13:57:03 +0100

Cześć!

"Jakub Kubalski" <jackthemoon AT tlen.pl> pisze:
> Koncepcja zbiorowego zarządu polega właśnie na tym, aby nie trzeba bylo
> podpisywac umow ze wszystkimi OZZami świata, lecz jedną organizacją,
> która reprezentuje cały globalny repertuar (np. ZAIKS - Emiraty Arabskie,
> i Kazachstan akurat nie, ale np. Malawi, San Marino, a wazniejsze - USA
> <<ASCAP>>, i owszem) poprzez podpisane umowy dwustronne pomiedzy OZZami.

No tak, ale ZAiKS reprezentuje globalny repertuar na terytorium Polski, a nie
na terytorium całego świata o ile mi wiadomo. Aneksowanie umów bilateralnych
i wprowadzenie szerszej terytorialnie reprezentacji (a tym samym konkurencji
różnych OZZ na danym terytorium) wymusiła dopiero decyzja KE/CISAC.

Chętnie dowiem się na jakim etapie obecnie jest ta sprawa - słyszałem np., że
niektórzy nadawcy polscy podpisują już umowy z czeskimi organizacjami
zbiorowego zarządzania.

KS

Walentynki 2010.
Wygraj prezenty dla Was >> http://link.interia.pl/f2593