cc-pl - Re: [Cc-pl] [Inne] Licencja w usa

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: Jakub Kubalski <jackthemoon AT tlen.pl>
  • To: Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>, Tomasz Ganicz <polimerek AT gmail.com>
  • Subject: Re: [Cc-pl] [Inne] Licencja w usa
  • Date: Mon, 25 Jan 2010 13:19:19 +0100

Dnia 25 stycznia 2010 1:23 Tomasz Ganicz <polimerek AT gmail.com> napisał(a):

> Podejrzewam, że to jednak teoria i jakby to poważnie potraktować, to
> by nie można uruchomić żadnego serwisu internetowego oferującego
> jakieś zasoby cudzej twórczości, bo samo podpisanie umów z OZZ-tami z
> całego świata to by był horrendalny koszt operacyjny. W praktyce to
> pewnie jest raczej kwestia tego jaka jest szansa, że któryś OZZ z
> któregoś kraju może efektywnie wyegzekwować swoje roszczenia. Na pewno
> nie da się na dłuższą metę olać OZZ-tu kraju w którym się ma
> zarejestrowaną firmę która nadaje dane radio internetowe, a także
> [...]

Koncepcja zbiorowego zarządu polega właśnie na tym, aby nie trzeba bylo
podpisywac umow ze wszystkimi OZZami świata, lecz jedną organizacją, która
reprezentuje cały globalny repertuar (np. ZAIKS - Emiraty Arabskie, i
Kazachstan akurat nie, ale np. Malawi, San Marino, a wazniejsze - USA
<<ASCAP>>, i owszem) poprzez podpisane umowy dwustronne pomiedzy OZZami.

Co do zasady podpisuje się umowę z właściwym OZZem działającym na tym samym
terytorium na którym ma nastapic wykorzystywanie.
Jezeli wiec wykorzystywanie mialo odbywać sie na terenie polski (serwis
kierowany do odbiorcy polskiego, polozenie serwera nie ma znaczenia), to do
tej pory, praktyka bylo podpisywanie umow z ZAiKSem.

Jednak w swietle decyzji KE CISAC, o której wspomnial Pan Siewicz, można
twierdzić, iż można podpisać umowę z jednym z OZZów działających na terenie
27 państw członkowskich Unii Europejskiej.