cc-pl - Re: [Cc-pl] [Inne] Licencja w usa

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: "Shot (Piotr Szotkowski)" <shot AT hot.pl>
  • To: cc-pl AT lists.ibiblio.org
  • Subject: Re: [Cc-pl] [Inne] Licencja w usa
  • Date: Sun, 24 Jan 2010 14:35:58 +0100

Krzysztof Siewicz:

> Korzystający z utworu musi uzyskać licencję na korzystanie na
> wszystkich terytoriach, w których dokonuje korzystania. Siedziba
> korzystającego lub miejsce położenia serwera ma w zasadzie tylko
> wtórne znaczenie - np. byłoby pomocne przy ustalaniu prawa właściwego.

A czy to w praktyce można jakoś ograniczyć? Jeśli wycinam dostęp do
swojego serwera z „polskich” adresów IP, to jestem chroniony przed
ZAiKS-em (mimo, że każdy się może połączyć przez zagraniczne proxy)?

> Obawiam się, że do osoby, która prowadzi stronę internetową (lub inny
> serwis w Internecie) dostępną na całym świecie i korzysta na niej
> z cudzych utworów, mogą zgłosić się po opłaty OZZ z całego świata.

A jak to jest w przypadku (własnych, lub cudzych na odpowiedniej
licencji) treści naruszających prawo danego kraju? Jeśli mam serwer
na Florydzie, to czy mogę tam bezkarnie publikować rzeczy podpadające
pod art. 196 kk („obraza uczuć religjnych”) albo irlandzką Defamation
Bill, czy raczej powinienem odcinać dostęp do takich treści
z „polskich”/„irlandzkich” numerów IP?

(Przepraszam, jeśli powyższa tematyka za bardzo odbiega od tematyki
listy; jeśli tak, z chęcią przeniosę ją do korespondencji prywatnej.)

— Shot
--
W tej wojnie przewaga od początku jest po stronie wiatraków.
[czerski]