cc-pl - Re: [Cc-pl] [Inne] Licencja w usa

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: "Shot (Piotr Szotkowski)" <shot AT hot.pl>
  • To: cc-pl AT lists.ibiblio.org
  • Subject: Re: [Cc-pl] [Inne] Licencja w usa
  • Date: Fri, 22 Jan 2010 15:25:32 +0100

Jakub Kubalski:

> Zakładając, że teoria skutku ma tutaj zastosowanie (w zw. ze
> sprawą yahoo.fr), to miejsce położenia serwera nie ma znaczenia.

Czy mógłbyś odrobinę rozwinąć ten przypadek, ew. podać jakiś odnośnik?

Zawsze mi się wydawało, że umiejscowienie serwera jest kluczowe
(patrz np. sprawa Redwatch) – logicznie rozumując, w przeciwnym
wypadku nie mógłbym legalnie umieszczać na blogu hostowanym w Polsce
treści sprzecznych z prawem w Iranie czy Irlandii…

> ZAiKS posiada umowy dwustronne z większością Organizacji Zbiorowego
> Zarządu na świecie. Poprzez takie umowy ma mozliwość reprezentowania
> "globalnego" repertuaru na terenie Polski.

Rozumiem, że to dotyczyłoby przypadku, gdyby radio internetowe grające
zagraniczne przeboje było na serwerze w Polsce, ale pytanie jest
o sytuację odwrotną. Zgaduję, że z powyższego wynika, że polska muzyka
grana w Stanch jest objęta taką umową dwustronną, ale nie wynika z tego,
komu powinno się za to płacić (RIAA?).

— Shot
--
— Jestem Vetinarim seriali.