cc-pl - Re: [Cc-pl] Licencje Share Alike

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: "Shot (Piotr Szotkowski)" <shot AT hot.pl>
  • To: cc-pl AT lists.ibiblio.org
  • Subject: Re: [Cc-pl] Licencje Share Alike
  • Date: Sat, 23 Jan 2010 19:21:51 +0100

kmilczarek AT poczta.sii.org.pl:

> Cóż ja wszystko rozumiem tylko tekst "Licencjobiorca może
> Rozpowszechniać lub Publicznie Wykonać Utwór Zależny jedynie
> udzielając do niego licencji takiej samej jak:", można zrozumieć
> (mi błędnie wydawało się, że można rozumieć) jako "Licencjobiorca
> może Rozpowszechniać lub Publicznie Wykonać Utwór Zależny jedynie
> udzielając do niego m.in. licencji takiej samej jak:", lub
> "Licencjobiorca może Rozpowszechniać lub Publicznie Wykonać
> Utwór Zależny jedynie udzielając do niego licencji takiej samej
> jak i żadnej innej:". W tym pierwszym przypadku możliwe byłoby
> [...]

Gdyby było możliwe podwójne licencjonowanie to całe „share-alike”
nie miałoby żadnego sensu – przecież jedyny cel tej klauzuli to
zastrzeżenie, że raz uwolnione dzieło ma pozostać wolne, zarażając
wolnością dzieła pochodne (idea wirusowego copyleft).

— Shot
--
Tramwaj na Ochotę (A Streetcar Named Desire)
[Jan Strumiłło]