cc-pl - Re: [Cc-pl] Licencje Share Alike

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: Tomasz Ganicz <polimerek AT gmail.com>
  • To: Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] Licencje Share Alike
  • Date: Sat, 23 Jan 2010 01:16:01 +0100

W dniu 23 stycznia 2010 00:59 użytkownik
<kmilczarek AT poczta.sii.org.pl> napisał:

> Dzięki. O to właśnie mi chodziło. Rozumiem już z tego co napisałeś, że muszę
> użyć, CC-BY-NC-SA i oprócz tego nie mogę użyć żadnej innej, jako dodatkowej.
> Gdzie mogę znaleźć w treści licencji, informację o tym, że nie wolno mi
> udostępnić dzieła zależnego na jakiejś innej licencji _oprócz_ CC-BY-NC-SA?
> Bo wydawało mi się tak samo, ale nie mogę znaleźć w treści licencji niczego,
> z czego by to wynikało, dlatego się zapytałem.

Sam przytoczyłeś poprzednio odpowiedni fragment licencji. Punkt 4 b.
rzeczonej licencji.

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/legalcode.pl

"Licencjobiorca może Rozpowszechniać lub Publicznie Wykonać Utwór
Zależny jedynie udzielając do niego licencji takiej samej jak:

1. niniejsza Licencja;
2. jakakolwiek późniejsza wersja niniejszej Licencji o tych samych
Atrybutach Licencji co niniejsza Licencja;
3. licencja Creative Commons opracowana dla innego systemu prawnego
o tych samych Atrybutach Licencji co niniejsza Licencja (np. Uznanie
autorstwa - Użycie niekomercyjne - Na tych samych warunkach 3.0 US)
lub licencja Creative Commons w wersji "Unported" o tych samych
Atrybutach Licencji co niniejsza Licencja (każda z licencji
wymienionych w pkt. i-iii powyżej jest określana dalej jako "Licencja
Właściwa")."

Zagmatwane to, ale tłumacząc to na język zrozumiały do człowieka,
znaczy to że możesz użyć dowolnej licencji CC-BY-NC-SA od 3.0 wzwyż.
Dowolnej - bo tych licencji jest kilkadziesiąt bodaj w sumie -
licencja deed i jej tłumaczenia + licencje lokalizowane w kilkunastu
krajach :-) Wynika też z tego, że np: nie możesz użyć żadnej licencji
CC-BY-NC-SA 2.5 czy 2.0 czy 1.0 - za to będziesz mógł użyć licencje
CC-BY-NC-SA 3.5, 4 i 1582.3 (jak takie kiedyś Creative Commons wyda)
:-)

A jak już będziesz miał dość tego prawniczego galimatiasu to rozważ
czy nie swoich przyszłych prac nie udostępnić na tej licencji:

http://sam.zoy.org/wtfpl/

:-)

--
Tomek "Polimerek" Ganicz