cc-pl - Re: [Cc-pl] Blokowanie reklam - sprzeciw wobec komercji czy naruszenie praw twórcy serwisu

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: "Shot (Piotr Szotkowski)" <shot AT hot.pl>
  • To: Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] Blokowanie reklam - sprzeciw wobec komercji czy naruszenie praw twórcy serwisu
  • Date: Mon, 27 Aug 2007 14:22:19 +0200

Piotr Barczak:

> Do tego dochodzi poruszony w artykule problem moralno-ekonomiczny.
> Prawdą jest, że blokowanie reklam odbiera część dochodów autorom
> i psuje model biznesowy, na którym opiera się działanie takich
> serwisów.

No to słaby model biznesowy mają.

> Skutek może być taki, że twórca zmuszony będzie zrezygnować
> z prowadzenia serwisu, a co za tym idzie dostarczania potencjalnie
> interesujących informacji. Skutkiem może więc być w praktyce
> ograniczenie dostępu do wiedzy.

Jeśli to wiedza wystarczająco cenna, żeby był
na nią popyt, to rozwiązanie się znajdzie.

> Na tej grupie wielokrotnie podkreślano potrzebę stworzenia modeli
> biznesowych adekwatnych do obecnych form dystrybucji twórczości.
> Pytanie, czy używanie skryptów blokujących nie paraliżuje tych prób.

Serwowanie treści tylko tym adresom IP, które w ciągiu ostatnich X minut
ściągnęły reklamę to nie jest jakiaś przesadnie skomplikowa sprawa. Albo
pytanie (à la CAPTCHA) o to, co na danej reklamie było widać, zanim się
daną treść wyświetli. Jeśli ja to wymyśliłem w ciągu dwóch minut, to
znaczy, że rozwiązań problemu są dziesiątki.

-- Shot
--
Half of all adults in the United States say they have registered
as an organ donor, although only some have purchased a motorcycle