cc-pl - [Cc-pl] Nasza własność publiczna

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: "anirawojan" <anirawojan AT tlen.pl>
  • To: cc-pl AT lists.ibiblio.org
  • Subject: [Cc-pl] Nasza własność publiczna
  • Date: Sun, 17 Dec 2006 20:23:30 +0100

Proszę, aby nikt nie czuł sie urazony moim "emocjonalnym"
wystąpieniem...Boję..biję... się w pierś.Przepraszam komunistów za ostre
słowa.
Protestuję, bo problem jest natury nie wyłącznie retorycznej.
Niebezpieczeństwo, moim zdaniem, płynie z utrwalania antagonizmów
społecznych, budowania barykad oraz WYKORZYSTYWANIA fenomenu sieci do
quasi-politycznych zawłaszczeń. Tymczasem, wedle mojego pzrekonania, Matryca
jest miejscem, gdzie kazdy człowiek powinien się zmieścić, bo skoro wołamy o
powszechne prawa człowieka do wolności wypowiedzi i formuły egzystencjalnej,
to konsekwencją nie jest URAWNIŁOWKA lecz właśnie WIELOŚĆ (Multi) Bytów, w
tym prawo do ochrony własnego terytorium dla jednych oraz prawo do wspólnoty
czyli komunii dla innych.
Natomiast to, co mnie w Manifeście Kogla straszliwie nudzi i smieszy to
przerabiana juz lekcja ekonomii pod hasłem "dajmy wszystko wszystkim za
darmo, bo im/nam sie nalezy" , jak na profesora Harvardu (czy?) mało
finezyjna. Doświadczenie uczy, że tego sie po prostu nie da pzreprowadzić z
najbardziej prozaicznych względów - Ktoś musi finansować np. badania czy
nośniki, czy dostep do sprzetu - na ogół, to znaczy w ogromnej większości
przypadków, gdzie w gre wchodzi działalnośc człowieka - w grze sa także
PRYWATNE pieniądze. z jednym wyjątkiem ARMII - które sa na ogół finansowane z
publicznych pieniędzy.
Więc w efekcie - o ile dobrze rozumiem historię - takie wystąpienia
kogiel-mogiel służą wyłacznie sprowadzaniu dyskusji na manowce i braniu się
za łby co i nam, z mojej winy, sie prawie zdarzyło, a dzięki Wam, szczęsliwie
na małym deszczyku poprzestało.. I wystarczy poczytac o roku 68-ym, kiedy i
kto mieszał.
Teraz jest podobna sytuacja, ogromna szansa dla kogiel-mogiel na zamęt.Na
manifie antywojennej dwa lata temu pod zamkiem az oczy bolały od czerwonych
sztandarów. A pzrecież drumerzy, którzy wtedy dali pozytywny rytm, mieli po
...naście lat i wiadomo, że serca czyste oraz zero pojęcia o komunizmie. Więc
wedle mnie byli "wkręceni" przez starych, cwanych lisów z różnych formacji.
Tymczasem rzecz bardzo prosta - sieć daje szanse na stworzenie alternatywnego
porządku cywilizacyjnego, byc może w pokojowy sposób, nikomu niczego nie
zabierając, a tworząc fakty pozytywne możemy przyczynic się, jako pionierzy
sieci do tego, by ludzie się bardziej szanowali, bardziej o siebie wzajemnie
dbali, byli bardziej wyczuleni na swoje wzajemne potrzeby, cieszyli się
twórczością, przyjaźnią, życiem. To jest ta licencja ze światem, i ta
własność publiczna, jaka interesuje mnie w CC.
pozdrawiam wszystkich
anira