cc-pl - Re: [Cc-pl] [Spam] Nasza własność publiczna

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: "Grzegorz Pacek" <greg AT pacek.name>
  • To: "Creative Commons Polska" <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] [Spam] Nasza własność publiczna
  • Date: Wed, 20 Dec 2006 23:12:29 +0100

Jarosłw Lipszyc napisał: "Dlatego rozmawianie o prawie autorskim w
powiazaniu ze starymi
doktrynami wydaje mi sie pomylka, bo w ten sposob nie uchwycimy istoty
rzeczy, tylko pograzamy sie w nierozwiazywalnych sporach. "

To prawda, ale stad właśnie wzięła się ta dyskusja, że manifest
dotkomunistyczny jest powizaniem ze starymi doktrynami. Przeciw temu się
właśnie sprzeciwiam. Wcale też nie wskazuję, że mamy się opierać na jakimś
prawicowym (liberalnym) pogladzie. Zreszta i tu przeciez nie ma zgody, nie
wspominajac o wyminionych przeze mnie libertarianach (Kinsella), którzy sa
przecież przeciwni prawom IP. Fakt jednak faktem, że lewackich pomysłów i
indoktrynacji niecierpię i reaguję na nie wyjtkowo żywo.

Jeśli mamy mówić konkretach, to w pełni popieram skrócenie okresu trwania
czasu praw autorskich. Warte zastanowienia jest rozszerzenie (bo przeciez
juz czesiowo istnieje) niekomercyjnego wykorzystania (ale bez przesady). Nie
za bardzo podoba mi się ostatni pomysł, ale głównie chyba dlatego, że jestem
co do zasady przeciwny wydawaniu publicznych pieniędzy na cokolwiek (niech
nikt nie wydaje moich pieniędzy, jeśli tego nie chcę).

Pojawiaja się jednak dwa problemy:
1. manifest dotkomunistyczny wcale nie jest mówieniem o konkretach
2. manifest dotkomunistyczny wcale nie jest mówieniem o konkretach, bo na
pewnym etapie (pułapie) nie da się móić o konkretach, a zawsze będzie
odwołanie do ideologii, filozofii, ekonomii etc. Mój problem polega na tym,
że za każdym razem, jak ktoś się tu chocby pośrednio odwoła do pogrobowców
Marksa, to ja się temu sprzeciwie. Acz podkreślam, jest to mój problem. I
cieszę się, że także kilku innych osób.

Pozdrawiam
Grzesiek Pacek

grzegorz jarosław pacek

ul. odrowąża 45, 43-300 bielsko-biała
tel.: 606 436 783
e-mail: grzegorz[at]pacek.name
www: http://ip.pacek.name

----------------

Niniejsza korespondencja przeznaczona jest wyłącznie do osoby lub podmiotu,
do którego jest zaadresowana i może zawierać treść o charakterze poufnym lub
zastrzeżonym. Wgląd w treść e-maila otrzymanego omyłkowo, dalsze jego
przekazywanie, rozpowszechnianie lub innego rodzaju wykorzystanie, bądź
podjęcie jakichkolwiek działań w oparciu o zawarte w nim informacje przez
osobę lub podmiot nie będący jego adresatem, jest niedozwolone. Odbiorca
korespondencji, który otrzymał ją omyłkowo, proszony jest o zawiadomienie
nadawcy i usunięcie tego materiału z komputera.

The information transmitted is intended only for the person or entity to
which it is addressed and may contain confidential and/or privileged
material. Any review, retransmission, dissemination or other use of, or
taking of any action in reliance upon, this information by person or entity
other than the intended recipient is not permitted. If you received this in
error, please contact the sender and delete the material from any computer.