cc-pl - [Cc-pl] I dalej

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: anirawojan <anirawojan AT tlen.pl>
  • To: cc-pl AT lists.ibiblio.org
  • Subject: [Cc-pl] I dalej
  • Date: Sun, 17 Dec 2006 13:55:01 +0100

Dostałam list od Bruthus Perun, takiej treści:

Pani zarzuty są, niestety, śmieszne. Nie mam teraz dosyć czasu, by
odpowiedzieć dokładnie, posłużę się zatem cytatem z filmu "Revolution OS":
jeden z hakerów powiedział: "Karol Marx nie wynalazł pomagania sąsiadowi".
Proponuję również obejrzeć fragment tego filmu, w którym Eric Raymond dostaje
szału i strasznie jest zdenerwowany, kiedy odpowiada na zarzuty, że wolne
oprogramowanie/ otwarte źródła to komunizm. Pozdrawiam

Więc, et tu Bruthus contra me, odpowiadam:

TO nie pomaganie sąsiadowi jest sednem mojej krytyki, ale chęć zabrania
sąsiadowi prawa do ochrony prywatnej własności, inny rodzaj grabiezy, niz ta,
o którą się oskarża tak zwane społeczeństwo burzuazyjne, co samo w sobie jest
juz strasznie passee, jako stara szafa, bo teraz problemem jest wojna w
Sudanie, holocaust, jaki tam sie odbywa, a nie bzdury, o których w ogóle
wstydze się rozmawiać. Ale trudno, sama się wywołałam do tablicy. Tłumaczę -
Inną rzeczą jest podjecie dyskusji merytorycznej, na gruncie prawa
autorskiego, stwierdzenie oczywistego faktu, że nowe technologie zmieniają
sposób korzystania z utworów chronionych dotąd w tradycyjny sposób, że
naprodukcja utworów, bardzo silny nurt "amatorski" (to jest oczywiście
klasyfikacja umowna), sprawia, że ludzie chcą dzielic się BEZ KORZYŚCI
MAJĄTKOWYCH z innymi ludzmi swoją twórczością. I dla nich CC pokazuje
MOZLIWOSC takiego dzielenia się. Tymczasem to co, Kogiel Mogiel oferuje to
jakis pseudo-rewolucyjny zapał w pozbawianiu chleba autorów, twórców,
górnolotna uzurpacja prawa do rewolucji mentalnej, którą de facto się narzuca
innym, bo jak inaczej mam to rozumieć, jesli zyję z prowadzenia kursów
elearningowych i pisania, a zatem wpływy materialne ze sprzedazy moich
książek sa dla mnie sprawą podstawową, a malarz chce sprzedawac obrazy, bo
inaczej będzie musiał kraść, albo zapisac się do kogiel-mogiel partii.
Chętnie dalej podyskutuję... anira