cc-pl - Re: [Cc-pl] [OT] Nasza własność publiczna

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: Tymoteusz Słowiński <timotheos AT o2.pl>
  • To: Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] [OT] Nasza własność publiczna
  • Date: Wed, 20 Dec 2006 20:01:40 +0000

[...]
> A najważniejsze dla mnie, że nie wszyscy,
którzy popieraj idee CC sa skażenie ukaszeniem Heglowskim, czy jakimkolwiek
innym skażeniem czerwonej zarazy.
[...]

Pozdrawiam
Grzesiek Pacek

Witam
Przepraszam za dygresję tych, którzy nie są nią zainteresowani.
Zainteresowało mnie pojęcie "ukąszenia heglowskiego". W jakim sensie jest to pojęcie podrzędne w stosunku do "skażenia czerwonej zarazy"?

Czy Hegel był komunistą?
Czy może chodzi o swego rodzaju "totalizm" w jego myśli?
Ale chyba przecież nie tylko komunizm jest totalistyczny...
Totalizujące tendencje można przecież przypisać zarówno kapitalizmowi, jak i demokracji, jeśli się głębiej zastanowić. Prawda?
Nie jestem specjalistą od Hegla, ale wydaje mi się, że autorzy których lubił lubili własność prywatną... nawet bardzo

Poza tym daleka jest droga pomiędzy ustami i brzegiem pucharu, a relacja pomiędzy filozofią a poglądami politycznymi jeszcze bardziej skomplikowana. (Brak jednoznaczności przyporządkowania)

pozdr
Tymoteusz Słowiński
mgr filozofii
Wrocław