cc-pl - Re: [Cc-pl] koniec świata prawników

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: SasQ <sasq1 AT go2.pl>
  • To: "Creative Commons Polska" <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] koniec świata prawników
  • Date: Thu, 23 Mar 2006 00:49:30 +0100

Dnia 23-03-2006 o 00:21:35 Włodek Kierus <wlodek_k AT poczta.onet.pl> napisał:

Domniemanie NIEzgody na linkowanie jest zdecydowanie bezsensu.
To tak jakbyś nie mógł zacytować i/lub wskazać publikacji lub
wypowiedzi (o ile nie zaznaczono wyraznie ze nie mozna). Gdzie
wyczytales ze:

> obecnie obowiązujące prawo wprowadza odwrotne domniemanie -
> linkowanie jest zakazane, chyba, że autor wyraził na to zgodę.

???

Sam jestem ciekaw :P Jak zamieszczenie linka do czyjejś strony
miałoby być niedozwolone? Przecież na tym opiera się podstawowa
idea Internetu, jaką jest WWW! Rozproszona sieć dokumentów
hipertekstowych, połączonych ze sobą odsyłaczami [linkami].

Zresztą... nie trzeba dużo myśleć żeby porównać linkowanie do
następującej sytuacji: ktoś zaczepia cię na ulicy i pyta gdzie
jest muzeum. Ty pokazujesz mu na mapie: "o tutaj". Czy wskazanie
drogi wkrótce ma zostać zabronione? :DDD

Czasem stwierdzam, że ten prawniczy bełkot tylko ma całą sprawę
totalnie zagmatwać i utrudnić, żeby sprawy oczywiste nagle stały
się problemem. Choć wiem też, że coniektórym bardzo by na tym
zależało, żeby nie można było zamieszczać linków wskazujących
na treści nielegalne czy chronione prawem autorskim. Przecież
właśnie to stało się nowym "obejściem" w sieciach p2p: gdy
zaczęto zamykać całe serwery p2p za rozprowadzenie między innymi
nielegalnych plików, cały mechanizm wyszukiwania przeniósł się
na WWW i linki [np. do torrentów]. Tylko czy mówienie komuś, gdzie
znajduje się kryjówka mafii, oznacza współudział? :P
Może zamknijmy ten cały internet od razu, bo służy do wymiany
nielegalnych plików :P A szczególnie te wstrętne niedobre linki
i te szatańskie WWW :PPPP

A tak BTW to witam na liście. Możliwe że wmontowałem się w
dyskusję której wszystkich szczegółów jeszcze nie znam, ale
jestem narazie na etapie czytania archiwum :P Zainteresowałem
się tą listą i licencjami CC po przeczytaniu "Wolnej kultury".

--
SasQ

Programowanie gier: http://www.wsi.edu.pl/~sistudem/
Świadome śnienie: http://ldmasta.w.interia.pl/