cc-pl - RE: [Cc-pl] koniec świata prawników

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: Paweł Lech <pawel.lech AT epf.pl>
  • To: "'Creative Commons Polska'" <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: RE: [Cc-pl] koniec świata prawników
  • Date: Wed, 22 Mar 2006 23:21:58 +0100

Interesująca wypowiedź. Ostrzegam jedynie, że naruszenie prawa autorskiego i
praw pokrewnych grozi nie tylko sankcjami natury cywilnej, ale stanowi też
przestępstwo. Nie wiem czy warto narażać się aż tak bardzo.

Swoją drogą propozycja, by linkowanie było objęte opcją out jest również
ciekawa. Nie widzę przeszkód, by wprowadzić przepis zezwalający na
likowanie, chyba, że uprawniony się temu wyraźnie sprzeciwił. Jak na razie
obecnie obowiązujące prawo wprowadza odwrotne domniemanie - linkowanie jest
zakazane, chyba, że autor wyraził na to zgodę.

Anira, powiedz mi, czy autorzy podręczników akademickich chcąc uniknąć
kserowania nie powinni wydawać swoich książek w formie papierowej bądź
składać wyraźne oświadczenia, że forma papierowa powstała bez ich wiedzy i
zgody?

Pozdrawiam,

Paweł Lech