cc-pl - Re: [Cc-pl] ZAIKS przegrał

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: Krzysztof Siewicz <siewi AT interia.pl>
  • To: Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] ZAIKS przegrał
  • Date: 10 Jan 2006 11:14:29 +0100

> ZAiKS nie powinien uzależniać ochrony utworów od uzyskania wyłącznej
> licencji ...

A ja wczoraj rozmawiałem z pewnym profesorem, którzy przekonywał mnie, że ani
opłaty, ani DRM, tylko po prostu zakazanie twórcom przenoszenia praw
autorskich oraz udzielania wyłącznej licencji rozwiąże jak ręką odjął
wszystkie problemy.

Co Wy na to? Osobiście mi się to nie podoba - jeżeli twórca nie jest na tyle
przenikliwy, aby nie przenosić swych praw majątkowych lub nie udzielać
wyłącznej licencji to prawo nie powinno traktować go jak małego dziecka. To
trochę tak, jakby zakazać mi sprzedaży mojego samochodu, a umożliwić jedynie
jego wynajmowanie...

Pozdrawiam,
Krzysztof Siewicz

Jedyny taki CZAT! >>> http://link.interia.pl/f18ee