cc-pl - Re: [Cc-pl] Napisy, napisy....

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: Shot - Piotr Szotkowski <shot AT hot.pl>
  • To: cc-pl AT lists.ibiblio.org
  • Subject: Re: [Cc-pl] Napisy, napisy....
  • Date: Mon, 19 Dec 2005 17:45:24 +0100

Witam.

Jarek Jaworski:

> Jeżeli ktoś chce oddac swoje prawa do - na przykład scenariusza -
> cudownie! niech to robi! Ale niech pamięta, że przy jego ekranizacji
> pracowało ze 100 osób [mówię o małym filmie] i każda z nich musiałaby
> wyrazić zgodę na to oddanie.

Poprawcie mnie, jeśli się mylę, ale chyba wystarczy, że swoje prawa
oddać chce właściciel tych praw - zdanie wózkarza, szwenkiera,
sekretarki planu, kierowcy i kucharza w przyczepie kateringowej
nie powinno tu mieć nic do rzeczy.

> Jak producent powie - nie płace, bo film nie przyniósł kasy, bo
> legalnie zarobił X, ale nielegalnie poszedł w świat za XXX i jestem
> na minusie? To wtedy co?

To marne umowy podpisali. Naprawdę zdarza się, że
nie mają po prostu płacone za swoją pracę na planie?

Pozdrav
-- Shot zaciekawiony
--
<NiTa> Zabawne jak mało ważna jest twoja praca, gdy prosisz o podwyżkę,
a jak niesamowicie niezbędna dla ludzkości gdy prosisz o urlop...