cc-pl - [Cc-pl] Krytyka Polityczna, CC, wzor umowy

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: jl <rekrutacja AT gazeta.pl>
  • To: Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: [Cc-pl] Krytyka Polityczna, CC, wzor umowy
  • Date: Sun, 29 May 2005 01:25:58 +0200

Pismo Krytyka Polityczna chcialoby na szersza skale wprowadzic wolne i
wolniejsze licencje na swoje lamy (i w siec). Aby to uczynic musza oni
jednak miec dwie rzeczy. Pierwsza rzecz to prezentacja wlasciwosci
rozmaitych licencji aby wybrac kilka najbardziej im pasujacych. Tym sie
zajme sam. Druga rzecz to wzor umowy, ktora beda mogli podpisac z
autorem, aby uniknac pozniej rozmaitych nieprzyjemnosci, zaskoczen i
rozczarowan. Taka umowa podpisywana przez autora dawalaby im prawo do
publikacji na warunkach licencji CC. Byloby dobrze aby ta umowa byla
oparta na wersji licencji human readable, a nie lawyer readable. Do tej
drugiej moze ona odnosic, tak jak jest to w nocie licencyjnej GNU FDL
(patrz http://www.gnu.org/copyleft/fdl.html na samym dole), ale autor
powinien miec wszystko wylozone na kartce w sposob jasny i przejrzysty,
aby nie trzeba mu bylo tlumaczyc godzinami o co chodzi. Czy to jest do
zrobienia?
Wydaje mi sie, ze wzor takiej umowy bylby bardzo przydatny w ogole, i w
zasadzie nalezaloby go wrzucic na strone, o ile oczywiscie uda sie
napisac ja tak, by byla zgodna z polskim prawem.
pozdr
Lips