cc-pl - Re: [Cc-pl] Krytyka Polityczna, CC, wzor umowy

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: Alek Tarkowski <alek.tarkowski AT creativecommons.pl>
  • To: Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] Krytyka Polityczna, CC, wzor umowy
  • Date: Sun, 29 May 2005 08:33:08 +0200

Czesc,

Nie do konca rozumiem, jak taka umowa mialaby wygladac - tzn. czym mialaby sie
roznic od licencji CC, ktore sa juz napisane. Drogi na skroty chyba nie ma -
nie da sie chyba napisac nowej umowy na podstawie tekstu licencji 'human
readable', ktora bylaby prawnym odpowiednikiem licencji CC, a jednoczesnie
prostsza do zrozumienia. Tak to jest z dokumentami prawnymi, ze trzeba sie
przez nie przegryzc, nasze licencje sa do tego zupelnie czytelne i zrozumiale.

Co wiecej, taka umowa wydaje mi sie sprzeczna z idea licencjonowania CC.
Autor,
ktory chce opublikowac tekst w KP bylby zobowiazany udostepnic go na licencji
CC - tzn. opatrzyc np. maszynopis odpowiednia info licencyjna. Wtedy *kazdy*,
tym KP bedzie sobie mogl z tekstu skorzystac. Po co wiec specjalna umowa z KP?
Czuje, ze czegos tu nie rozumiem, bo wiem, ze dobrze rozumiesz dzialanie
licencji i to, ze nie potrzeba dodatkowych umow.

Moze wiec potrzeba nam nie umowy, tylko dobrego tekstu wyjasniajacego,
rozwiniecia wersji 'human readable', ktora jest dosc skrotowa.

Alek
--
Koordynator
Creative Commons Polska / Poland