cc-pl - Re: [Cc-pl] Krytyka Polityczna, CC, wzor umowy

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: minus <minus AT free.art.pl>
  • To: Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] Krytyka Polityczna, CC, wzor umowy
  • Date: Sun, 29 May 2005 21:51:35 +0200

Dnia 29-05-2005, nie o godzinie 14:45 +0200, Piotr Wasilewski
napisał(a):

> Jarku masz racje, bedzie tu potrzebna nowa umowa. kazda licencja CC
> zawiera zakaz sublicencjonowania (najczesciej w punkcie V. 1. zdanie 3).
> oznacza to, ze licencobiorca nie moze udzialac licencji do utworu.

Raczej chodziloby mi o maksymalnie PROSTY papier stwierdzajacy, ze autor
zgadza sie na publikacje na tych warunkach. Dlatego zaproponowane przez
ciebie rozwiazania wydaje mi sie niedpouszczalne (zbyt wiele trzeba by
tlumaczyc autorom, ktorzy automatycznie zaczeliby weszyc jakis szwindel
- sorry, ale taka jest prawda o stosunku autorow do umow prawnych).
Gdyby jednak KP byla odbiorca licencji, to jej sytuacja rozni sie od
standardowej tylko tym, ze autor nie dokonuje pierwszej publikacji
samodzielnie. Dlatego KP musi miec jakas podkladke na pismie. Dobrze
rozumuje?
Wydaje mi sie, ze zadanie spelniloby krotkie pismo tresci nastepujacej
[jako wzoru uzylem jednej, konkretnej licencji, ale moze to byc dowolna
inna]:

- -
Ja [imie nazwisko] legitymujacy sie [numer pesel lub inny numer
dokumentu iodentyfikacyjnego] oświadczam, że jestem autorem/współautorem
utworu [tytul utworu] i wyrazam zgode na jego publikacje na warunkach
licencji Creative Commons Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych w
wersji 2.0 lub pozniejszej opublikowanej przez Creative Commons.

[podpis]

KRÓTKIE PODSUMOWANIE WARUNKÓW LICENCJI:
Licencjobiorca ma prawo do:
* kopiowania, dystrybucji, wyświetlania i wykonywania utworu
* komercyjnego wykorzystywania utworu
Pod nastepującymi warunkami:
* Uznanie autorstwa. Konieczne jest oznaczenie Twórcy utworu.
* Bez utworów zależnych. Nie wolno zmieniać, przekształcać i tworzyc
dzieł pochodnych tego utworu.
* For any reuse or distribution, you must make clear to others the
license terms of this work.
* Any of these conditions can be waived if you get permission from the
copyright holder.
Your fair use and other rights are in no way affected by the above.

- -

Pisma takie bylyby archiwizowane przez KP i zapewnialoby im
wystarczajaca ochrone prawna w przypadku zmiany zdania autora czy
podobnych przypadkow. Mam racje? Jakies bledy?
pozdr
Lips