cc-rs - Re: [CC Serbia] Krsenje autorskih prava

cc-rs AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Serbia

  • From: Nikola Smolenski <smolensk AT eunet.rs>
  • To: Creative Commons Serbia <cc-rs AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [CC Serbia] Krsenje autorskih prava
  • Date: Wed, 28 Oct 2009 15:35:23 +0100

dkozul AT isp.b92.net wrote:
Mozda mogu da ti pomognem da ih preko NUNS-a napadnemo ili da objavimo
pricu u e-novinama o kradji.

Mislim da bi bilo lepo ostaviti im neki uzmak (npr. tipa "Saradnik Blica sa inicijalima E. B. obmanuo redakciju i krsio autorska prava autora masovnim kopiranjem clanaka sa Interneta...")

Ja sam tek sad primetio da sam na ovu listu bio prijavljen svojom starom adresom; kao odbranu mogu da kazem da mi sa liste nije stizao nikakav povratni mail koji bi mi rekao sta se desava, pa sam zato zakljucio da sam nekako spao na moderaciju. Uglavnom, evo mojih dosadasnjih poruka na ovu temu:

----

vlidi @slobodnakultura.org wrote:
> verovatno imaš pravo da ih tužiš, pod uslovom da je na tvom blogu licenca upotrebljena u skladu sa pravilima o tome kako se koristi.

Pa cak i ako je nepravilno upotrebljena, jer ako je nepravilno upotrebljena - sva autorska prava vaze u potpunosti.

Licno u tuzbi ne bih ni pominjao licencu, pa ako je odbrana ne potegne - kriv je, ako je potegne - jos krivlji je jer je znao za licencu a nije je postovao :)

> Samo ti kao fizičko lice i jesi autor, i samo ti i imaš pravo da tužiš nekoga ko zloupotrebljava tvoj sadržaj - nezavisno od licence koju si koristio.

To pravo jos imaju i udruzenja autora, kao i institucije iz oblasti nauke i umetnosti.

----

radoya wrote:
> Ovde je scan od clanka u jutrasnjem dodatku blic nekretnine:
>
> http://enterijer.rs/blic-nekretnine.jpg

Koliko vidim i sledeci clanak, potpisan sa E. B, maznut je sa http://www.gradjevinarstvo.rs/TekstDetalji.aspx?ban=820&tekstid=807

----

Ku-ku i Le-le.

http://www.blic.rs/blic_nekretnine.php?id=117854 preuzet je sa http://www.biznisnovine.com/cms/item/stories/sr.html?view=story&id=40959&sectionId=11

http://www.blic.rs/blic_nekretnine.php?id=117851 sa http://www.bgnekretnine.net/blog/zavrsene-dve-zgrade-u-park-sitiju

http://www.blic.rs/blic_nekretnine.php?id=114331 sa
http://mojhaloton.net/entertainment/vesti/story.php?vest=147797

a koliko vidim i svi ostali tekstovi potpisani sa "E. B." - http://www.google.com/search?q=%2B%22E.+B.%22+inurl%3Ablic_nekretnine+site%3Ablic.rs - pri cemu negde i navodi sa kog sajta preuzima, uglavnom ne...

----

Marko Djordjevic wrote:
> zanimljivo je da ostalih tekstova (koji se vide na fotki) ima i na sajtu blica:
> http://www.blic.rs/blic_nekretnine.php?id=117847
> http://www.blic.rs/blic_nekretnine.php?id=117846
> http://www.blic.rs/blic_nekretnine.php?id=117844
>
> i da samo tvog teksta nemaju na sajtu. :)
>
> da li ga je bilo pa su ga obrisali nakon tvog poziva ili nemas tu informaciju?

Ja se secam da sam ga video.

Na Vikipediji imamo ovo: http://sr.wikipedia.decenturl.com/wiki-d0-92-d0-b8-d0-ba-d0-6 pa moze od toga da se pocne.