cc-pl - Re: [Cc-pl] The Pirate Bay

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: Włodek Kierus <wlodek_k AT poczta.onet.pl>
  • To: Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] The Pirate Bay
  • Date: Mon, 26 Jun 2006 21:38:43 +0200

Osobiście mogę policzyć na palcach jednaj ręki ile płyt audio CD zakupiłem w sklepie muzycznym. Mam sobie odtwarzacz mp3 i kupowanie w sklepie płyt CD, które nawet nie zawsze mogę odsłuchać, i potem ich ripowanie jest najzwyczajniej niewygodne.

Czy wiec uwazasz, ze jak se zgrasz muzyke z czyjejs plyty CD do mp3playera to jest OK? czegos nie zrozumialem...

Przy tym wydaję od groma pieniędzy na winyle (w sklepach z winylami nie ma tendencji do foliowania wszystkiego, tylko płytę kupuje się po jej przesłuchaniu). Wydaję grubo powyżej przeciętnej sumy wydawanej przez ludzi na płyty. No i jestem piratem, tak? Okradam artystów? Dobrze wiedzieć.

wg mnie piratem jestes, jesli kopijesz muze z plyty, ktora mozesz kupic (bo jest w sklepie) ale nie kupujesz jej, bo ktos ja kupil. wyobaz sobie sytuacje - autor nagrywa 1000 egz. plyty, sprzedaje ci za 30 pln jeden egz., ty dajesz kumplom, oni sobie kopiuja itd itd, po miesiacu wszyscy w miescie maja muze zgrana do playerow, (nawet nie placa za nosnik!) a 999 plyt cd dalej lezy w sklepie...

owszem promocja swietna - wszyscy mowia autorowi, nagrales swietna plyte, gratulujemy....

czy wg ciebie jest OK?

--
wlodek kierus