cc-pl - Re: [Cc-pl] The Pirate Bay

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: "Piotr Barczak" <piotr AT barczak.pl>
  • To: Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] The Pirate Bay
  • Date: Mon, 26 Jun 2006 17:15:39 +0200

No to powiedziałeś. Piękny pokaz retoryki, jak to z uczciwego człowieka można
zrobic pirata. Czy poczułeś się lepiej? Od razu sprowadziłeś do parteru
wszystkich, którzy - słusznie - stwierdzają, że piractwo jest w Polsce czymś
powszechnym. Jaka to satysfakcja? Da się to zmierzyć?

Nie jesteś ignorantem i dobrze wiesz, że wszystkie wymienione przez Ciebie
sposoby korzystania z utworów nie mają z piractwem nic wspólnego. Po co więc
używać takich słów?
Ale wiesz pewnie równie dobrze, że dozwolonego użytku nie stosuje się do
programów komputerowych, w związku z czym korzystanie z kopii otrzymanej od
kolegi - nawet jeśli kolega ma oryginał - jest naruszeniem praw wyłącznych.
Pewnie wiesz również, że nic wspólnego z przestrzeganiem praw autorskich nie
ma w większej części (to eufemizm) działalność np. sprzedawców na Stadionie
lub ich dostawców.

I pytanie było proste. Czy naprawdę w Waszych komputerach nie ma
nielegalenego oprogramowania? Czy nie dopuszczaliście się świadomie
naruszania praw autorskich nabywając nielegalne płyty z muzyką, filmami,
grami, programami?

Kto jest bez winy, niechaj pierwszy rzuci kamieniem.

I dlatego tak trudno jest prowadzić spory ze wszystkimi "obrońcami" praw
autorskich. Po prostu, łamiąc prawo polemiści od razu stawiają się w gorszej
pozycji.

pb