cc-pl - Re: [Cc-pl] The Pirate Bay

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: Michal Adamski <sero AT ert.pl>
  • To: Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] The Pirate Bay
  • Date: Mon, 26 Jun 2006 20:27:56 +0200

On Monday 26 June 2006 16:50, Wlodek Kierus wrote:
> czy uwazasz wiec, ze jak ktos kupuje sobie CD i wszyscy jego
> znajomi sobie kopiuja ta plyte i sobie jej sluchaja, oraz daja
> dalej do skopiowania (przy czym nikt nie bierze za to ani zlotowki)
> - czy to nie jest piractwo?
>
> podobnie jak kserowanie ksiazek?

Moim zdaniem to nie jest piractwo.
Osobiście mogę policzyć na palcach jednaj ręki ile płyt audio CD
zakupiłem w sklepie muzycznym. Mam sobie odtwarzacz mp3 i kupowanie w
sklepie płyt CD, które nawet nie zawsze mogę odsłuchać, i potem ich
ripowanie jest najzwyczajniej niewygodne.
Przy tym wydaję od groma pieniędzy na winyle (w sklepach z winylami
nie ma tendencji do foliowania wszystkiego, tylko płytę kupuje się po
jej przesłuchaniu). Wydaję grubo powyżej przeciętnej sumy wydawanej
przez ludzi na płyty. No i jestem piratem, tak? Okradam artystów?
Dobrze wiedzieć.