cc-pl - Re: [Cc-pl] Czy to jest nadal licencja CC?

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: Marek Żakowicz <marek.zakowicz AT gmail.com>
  • To: Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] Czy to jest nadal licencja CC?
  • Date: Mon, 29 Mar 2010 09:03:14 +0200

Witam,

W dniu 28 marca 2010 20:47 użytkownik Alek Tarkowski
<alek AT creativecommons.pl> napisał:

> Sprawa jest dopilnowana w punkcie 8(e) każdej z licencji CC:
>
> Niniejsza Licencja zawiera całość postanowień pomiędzy stronami
> dotyczących udostępnianego na jej podstawie Utworu. Wszystkie nie ujęte
> w tej Licencji postanowienia, porozumienia lub oświadczenia dotyczące
> Utworu uznaje się za nieistniejące. Licencjodawcy nie wiążą żadne
> dodatkowe postanowienia podane mu do wiadomości przez Licencjobiorcę w
> jakikolwiek sposób. Wszelkie zmiany Licencji wymagają umowy pomiędzy
> Licencjodawcą a Licencjobiorcą wyrażonej na piśmie pod rygorem nieważności.

Wydaje mi się, że powyższy zapis chroni głównie licencjodawcę przez
próbą jednostronnego wniesienia zmian przez licencjobiorcę. Natomiast
nie wyklucza uzupełnienia licencji przez licencjodawcę (ostatnie
zdanie w powyższym cytacie) o dodatkowe zapisy, co zrobiła właśnie
DZP.

Jeśli jednak zakres zmian wprowadzanych w ten sposób do licencji CC
przez licencjodawcę nie jest ograniczony, to końcowa licencja może
faktycznie mieć już nie wiele wspólnego tym co się zwykle kojarzy z
daną licencją CC.
Pytanie, czy faktycznie zakres zmian nie jest ograniczony?

Bo jeśli nie, to chyba kol. Tomek ma racje mówiąc, że centrala nie
dopilnowała, a marka CC może być nieco nadużywana do sygnowania
licencji mających już z CC nie wiele wspólnego.

Pozdrawiam,
Marek