cc-pl - Re: [Cc-pl] dyskusja o aktualizacji licencji w serwisie Vagla.

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: piotr.wasilewski AT autograf.pl
  • To: Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] dyskusja o aktualizacji licencji w serwisie Vagla.
  • Date: Wed, 18 Jul 2007 11:49:42 +0200

Prosze tego nie traktowac jaka reklamy, czy tez nieumiejetnego (ani tez tym bardziej umiejetnego) self-promotion, ale ostatnio ukazal sie moj artykul: "Cywilnoprawne aspekty obrotu internetowego na przykladzie umow licencyjnych typu open content" (Zeszyty Naukowe UJ, Prace Instytutu Prawa Wlasnosci Intelektualnej, nr 97/2007) w ktorym podjalem probe kompleksowej, przede wszystkim prawnej, analizy zjawiska (poczawszy od genezy calego ruchu, poprzez konstrukcje umowy licencyjnej, skutecznosc zawarcia umowy pomiedzy anonimowymi stronami przy uzyciu www, licencji jako wzorca umownego, po ocene poszczegolnych postanowien umownych i kwestie odpowiedzialnosci). W pracy tej opieralem sie nie tylko na licencjach Creative Commons, ale takze i na innych licencjach open content.

Rzeczywiscie bardzo brakuje w Polsce literatury na ten temat i dlatego tez zdecydowalem sie zamiescic powyzsza "informacje" - mam nadzieje, ze (jesli juz ktos zdecyduje sie do tego dotrzec) moj artykul bedzie stanowil inspiracje do dyskusji na ten temat i dalszych publikacji.

Poniewaz jest to tekst stricte prawniczy raczej nie polecam go "normalnym" ludziom.

PW