cc-pl - [Cc-pl] spolszczenie licencji

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: Seweryn Siewert <sewerynsiewert AT o2.pl>
  • To: cc-pl AT lists.ibiblio.org
  • Subject: [Cc-pl] spolszczenie licencji
  • Date: Thu, 12 Jul 2007 21:28:27 +0100

> "czy w ogóle można nazywać proces dostosowywania licencji do polskiego
> prawa "tłumaczeniem"? Każde redagowanie licencji (a tłumaczenie wymaga
> dokonania pewnych redakcji) zmienia sens hmm.. normatywny (z braku
> lepszego określenia) postanowień takiej umowy (licencja jest umową).
> Jeśli zatem zmienia się sens, to czy faktycznie czytając "polska wersję"
> licencji CC-BY-NC-SA w wersji trzeciej (to też ciekawy pomysł, by na
> wzór edycji oprogramowania numerować licencje) będziemy mieli do
> czynienia z tą samą licencją, co jej odpowiednik w wersji angielskiej
> [...]

Kwestia poruszona przez Vaglę jest ważna. 'Spolszczenie' licencji nie
ogranicza się jedynie do przetłumaczenia tekstu licencji amerykańskiej. Można
by się wtedy więc zastanawiać, czy taka licencja, 'dostosowana do polskiego
prawodawstwa', będzie jeszcze licencją CC (i w jakim stopniu).
Myślę jednak, że nie jest to problem, gdy wydając 'publikację' na danej
licencji zaznaczymy, ze jest ona zgodna z <b>polskim</b> wariantem licencji,
wydanej przez polską komórkę CC (np: Ten utwór wydany jest na licencji
Creative Commons BY-SA.pl).
--
.::eswues::.

  • [Cc-pl] spolszczenie licencji, Seweryn Siewert, 07/12/2007